FAQ ακαδημαϊκών θεμάτων dds

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις για ακαδημαϊκά θέματα (FAQ)

Ποιες είναι οι ώρες γραφείου σας;

Μπορείτε να ενημερωθείτε για τις ώρες γραφείου μου ακολουθώντας αυτό το δεσμό.

Μπορείτε να μου δώσετε μια συστατική επιστολή;

Ευχαριστώ για την τιμή που μου κάνετε να μου ζητήσετε συστατική επιστολή. Οι συστατικές επιστολές που δίνω σε φοιτητές μου είναι πάντα ουσιαστικές και (για λόγους αρχής και έλλειψης χρόνου) ποτέ τυπικές. Μια τυπική επιστολή το μόνο που μπορεί να βεβαιώσει είναι πως ο φοιτητής στον οποίο αναφέρεται είναι πραγματικό πρόσωπο, έχει παρακολουθήσει κάποια μαθήματά μου και έχει λάβει τους συγκεκριμένους βαθμούς. Μια ουσιαστική συστατική επιστολή περιγράφει το πλαίσιο της στενότερης συνεργασίας που είχα με το συγκεκριμένο φοιτητή, τον τρόπο εργασίας του φοιτητή, τις δυνατότητες εργασίας του στο περιβάλλον μιας ερευνητικής ομάδας, ερευνητικά αποτελέσματα στα οποία καταλήξαμε μαζί, κοινές δημοσιεύσεις και άλλα αντίστοιχα στοιχεία. Όλα τα στοιχεία μιας τυπικής συστατικής επιστολής εμφανίζονται στην αναλυτική κατάσταση βαθμολογίας. Μια συστατική επιστολή που απλώς επιβεβαιώνει τα στοιχεία αυτά, κατά τη γνώμη μου, υποβαθμίζει το θεσμό της συστατικής επιστολής, τον παραλήπτη και τον αποστολέα της επιστολής. Από την άλλη πλευρά μια ουσιαστική συστατική επιστολή μπορώ μόνο να δώσω σε φοιτητές με τους οποίους έχω συνεργαστεί πέρα από τα στενά πλαίσια των υποχρεωτικών μαθημάτων. Τέτοια συνεργασία μπορεί να έχει υπάρξει π.χ. στα πλαίσια μιας εργασίας σε ένα μάθημα, πτυχιακής εργασίας, ερευνητικού ή αναπτυξιακού έργου, ή δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού. Λάβετε υπόψη σας πως το μάθημα Ειδικά θέματα τεχνολογίας λογισμικού αξιολογείται με εργασίες και κατά συνέπεια είναι μια καλή ευκαιρία για να γνωρίσω καλύτερα τις ικανότητές σας. Επίσης, μπορείτε να με εντυπωσιάσετε ολοκληρώνοντας τα 10000 πράγματα που πρέπει να κάνει ένας φοιτητής πληροφορικής πριν αποφοιτήσει.

Περισσότερες συμβουλές για το πώς μπορείτε να λάβετε μια θαυμάσια συστατική επιστολή θα βρείτε σε αυτή την καταχώρηση στο ιστολόγιό μου.

Που μπορώ να βρω παλαιότερα θέματα εξετάσεων;

Οι σημειώσεις των μαθημάτων μου έχουν στο τέλος του πίνακα περιεχομένων του κάθε μαθήματος μια ενότητα με θέματα εξετάσεων. Όπου δεν υπάρχουν θέματα των τελευταίων εξεταστικών περιόδων, δεν έχω διδάξει εγώ το σχετικό μάθημα ή τα θέματα είναι αντίστοιχα με αυτά άλλων ετών.

Πώς να δομήσω την πτυχιακή εργασία μου;

Διαβάστε τις εξαιρετικές σημειώσεις του συναδέλφου Πάνου Βασιλειάδη.

Έχετε να μου δώσετε κάποιες συμβουλές για το γράψιμο της εργασίας μου;

Δείτε τις σημειώσεις μου σχετικά με θέματα γλώσσας, ύφους και εργαλείων στη σελίδα αυτή. Επίσης, μπορείτε να πάρετε κάποιες ιδέες από τις σημειώσεις του σεμιναρίου μου με θέμα αποτελεσματική xρήση πληροφοριακών συστημάτων στην έρευνα.

Πώς θα γράψω τις βιβλιογραφικές αναφορές και τη βιβλιογραφική επισκόπηση της εργασίας μου;

Δείτε τις σημειώσεις μου και τα παραδείγματα στη σελίδα αυτή. Επίσης, διαβάστε τις εξαιρετικές και πάλι σημειώσεις του συναδέλφου Πάνου Βασιλειάδη για την εκπόνηση βιβλιογραφικών επισκοπήσεων.

Πώς να γράψω την περίληψη της εργασίας μου;

Δείτε τα παραδείγματα στη σελίδα αυτή.

Πώς θα ετοιμάσω μια αφίσα για ένα συνέδριο;

Δείτε τις σημειώσεις μου και τα παραδείγματα στη σελίδα αυτή.

Πώς μπορώ να μεταφέρω τα ονόματα των φοιτητών που έχουν δηλώσει ένα μάθημα σε Excel;

(Η ερώτηση αυτή αφορά μόνο τους διδάσκοντες.) Από τη Γραμματεία ζητώντας τη λίστα φοιτητών για το μάθημά σας και το αντίστοιχο εξάμηνο θα λάβετε ένα αρχείο κειμένου που περιέχει την εκτύπωση των φοιτητών. Η διαδικασία για να μετατρέψετε το αρχείο αυτό σε μορφή Excel (import text file) είναι σύνθετη και για το λόγο αυτό θα βρείτε εδώ ένα αρχείο Excel (import-students) που έφτιαξα για να την αυτοματοποιήσω. Η διαδικασία με τη βοήθεια του αρχείου import-students είναι η παρακάτω:
  1. Φορτώνετε το αρχείο Excel
  2. Πηγαίνετε στο κελί Α5
  3. Eπιλέγετε την εντολή Data - Refresh Data
  4. Στο παράθυρο που θα ανοίξει, δείχνετε το αρχείο που περιέχει την εκτύπωση των φοιτητών
  5. Επιλέγετε την εντολή Data - Filter - Advanced Filter
  6. Επιλέγετε OK στο παράθυρο που θα ανοίξει

Μπορείτε να με επιβλέψετε για την απόκτηση διδακτορικού διπλώματος, παράλληλα με την εργασία μου;

Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σας να κάνετε διδακτορικό μαζί μου, το οποίο και με τιμά. Η απόκτηση ενός καλού διδακτορικού δυσκολεύει ακόμα και φοιτητές πλήρους απασχόλησης, μια και συχνά απαιτεί εργασία πολύ περισσότερη από ένα τυπικό οκτάωρο. Έχετε κάποια στοιχεία (λ.χ. δημοσιεύσεις σε υψηλής στάθμης επιστημονικά περιοδικά, καθοριστική συνεισφορά σε πετυχημένα έργα ανοικτού λογισμικού, διπλώματα ευρεσιτεχνίας, άλλες διακρίσεις) που να τεκμηριώνουν την ιδιαιτερότητα της δικής σας περίπτωσης; Στείλτε μου παρακαλώ αν θέλετε ένα πλήρες βιογραφικό.

Σε περίπτωση που από το μέχρι τώρα έργο σας δεν υπάρχουν ικανά στοιχεία για να τεκμηριώσουν την ιδιαίτερη μεταχείριση που ζητάτε, αλλά παρ' όλ' αυτά πιστεύετε πως έχετε τις εξαιρετικές ικανότητες και την αφοσίωση που απαιτεί η απόκτηση ενός διδακτορικού διπλώματος σε συνθήκες μερικής απασχόλησης, σας προτρέπω να στοχεύσετε τα επόμενα 1-2 έτη να δημοσιεύσετε ερευνητικές εργασίες σας σε σοβαρά επιστημονικά περιοδικά. Θα είμαι στη διάθεσή σας να σας συμβουλεύσω, αν το θέλετε, κατά τη διαδικασία αυτή. Αν οι εργασίες σας σχετίζονται με το θέμα του διδακτορικού με το οποίο θέλετε ν' ασχοληθείτε θα μπορούν να αποτελέσουν βάση για τη μετέπειτα έρευνά σας αλλά και για τη διδακτορική διατριβή σας. Μετά τη διαδικασία αυτή θα χαρώ ιδιαίτερα στην επόμενη προκήρυξη για υποψήφιους διδάκτορες να έχω μπροστά μου μια δική σας ισχυρή υποψηφιότητα.

Θα λάβετε μέρος στην απεργία που έχει εξαγγελθεί;

Η ερώτησή σας για το αν θ' απεργήσω ακούγεται εύλογη. Κατανοώ ότι αν γνωρίζετε ποιοι συνάδελφοι θ' απεργήσουν και ποιοι όχι θα μπορέσετε ν' αποφύγετε άσκοπες μετακινήσεις και να καθορίσετε καλύτερα το πρόγραμμά σας. Δυστυχώς όμως αυτή η γνώση μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τρίτους για τη δημιουργία απεργοσπαστικών μηχανισμών. Επιπλέον, επειδή τόσο η συμμετοχή σε μια απεργία όσο και η μη συμμετοχή σ' αυτή μπορεί ν' αφορά θέματα συναδελφικότητας, επαγγελματικής συνείδησης και πολιτικών πεποιθήσεων θεωρώ την ερώτηση και ελαφρά άκομψη. Για τους λόγους αυτούς έχω ως αρχή να μην απαντώ σε τέτοιες ερωτήσεις.

Γιατί χρησιμοποιείτε τον όρο αντικειμενοστρεφής και όχι αντικειμενοστραφής;

(Από εξήγηση φιλολόγου που μου μετέφερε ο συνάδελφος Πάνος Βασιλειάδης). Το 'αντικειμενοστραφής' είναι μετοχή του παθητικού αορίστου Β' (κάποιος κάποτε γύρισε τον προγραμματισμό προς τα αντικείμενα) ενώ το 'αντικειμενοστρεφής' είναι μετοχή ενεργητικού ενεστώτος (ο προγραμματισμός στρέφεται προς τα αντικείμενα). Προφανώς οι διαρκείς εγγενείς ιδιότητες εκφράζονται από τον ενεργητικό ενεστώτα εξ' ου και το αντικειμενοστρεφής, εσωστρεφής, δεξιοστρεφής κ.λπ.

Η ερώτησή μου δεν καλύπτεται εδώ. Τι να κάνω;

Ιστότοπος του Διομήδη Σπινέλλη


Valid XHTML 1.0! Level Triple-A conformance icon, W3C-WAI Web Content Accessibility Guidelines 1.0
Creative Commons License Εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό, όλο το πρωτότυπο υλικό της σελίδας αυτής του οποίου δημιουργός είναι ο Διομήδης Σπινέλλης παρέχεται σύμφωνα με τους όρους της άδειας «Creative Commons Αναφορά-Παρόμοια διανομή 3.0 Ελλάδα».
Τελευταία αλλαγή: 2010-09-23