Κατευθύνσεις για τη χρήση παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης

Η χρήση παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (generative AI) (π.χ. ChatGP, Bard, Bing) μπορεί να βοηθήσει στην εκπόνηση εκπαιδευτικών εργασιών αρκεί να συνεισφέρει στους εκπαιδευτικούς στόχους της κάθε εργασίας και να γίνεται με διαφάνεια και περίσκεψη. Ακολουθούν μερικές καλές πρακτικές, για την περίπτωση που δεν έχουν δοθεί διαφορετικές οδηγίες.
  1. Επιβεβαιώνουμε ότι τα στοιχεία της ΠΤΝ είναι ορθά, προσθέτοντας σχετικές παραπομπές σε δημοσιευμένη βιβλιογραφία (με DOI και δεσμό υπερκειμένου σ' αυτό για να είναι εύκολα επαληθεύσιμες).
  2. Προσθέτουμε παράρτημα που περιέχει αριθμημένα όλες τις προτροπές μας προς την εφαρμογή ΠΤΝ και τις απαντήσεις που έχουμε λάβει από αυτή για το κείμενο που έχουμε χρησιμοποιήσει.
  3. Προσθέτουμε υποσημειώσεις στα σημεία του κύριου κειμένου που χρησιμοποιούμε κείμενο ΠΤΝ προς την αντίστοιχη απάντηση στο σχετικό παράρτημα.
  4. Προσθέτουμε στην εισαγωγή μια ενότητα όπου περιγράφουμε ποσοτικά και ποιοτικά πώς χρησιμοποιήσαμε ΠΤΝ, τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται, καθώς και τα συγκεκριμένα μέτρα που λάβαμε για να αντισταθμίσουμε τους κινδύνους αυτούς. Στην ενότητα αυτή περιλαμβάνουμε φράση όπου ξεκαθαρίζουμε ότι αναλαμβάνουμε την πλήρη ευθύνη για όλο το κείμενο της εργασίας.
  5. Προσθέτουμε μια ενότητα στο τέλος της εργασίας όπου αναλύουμε τι αξία έχουμε προσθέσει εμείς σε σχέση με την εφαρμογή ΠΤΝ και σε ποια συγκεκριμένα σημεία χρειάστηκε η δική μας επέμβαση για να διορθώσουμε ή να κατευθύνουμε κατάλληλα την ΠΤΝ (με συγκεκριμένα παραδείγματα).

Για τη χρήση ΠΤΝ σε επιστημονικές εργασίες ακολουθούμε τις οδηγίες της επιστημονικής ένωσης ή του εκδότη του περιοδικού ή του συνεδρίου που σκοπεύουμε να υποβάλλουμε. Παραδείγματα: Nature Machine Intelligence: Writing the rules in AI-assisted writing, ACM, IEEE, ACL.